inilah saye

inilah saye
juz be my self

Monday, October 25, 2010

perubahan

"dye,ko da lain..ko da xmacam dulu"..."ape yg lainnye?"..."tah la tapi ko memang da lain"...aku terdiam lalu memikirkan apakah perubahan yg aku lakukan terhadap diri ku...bagiku aku adalah dadai yg dulu..tapi mungkin di mata mereka aku dadai yang baru...manusia....setiap manusia akan berubah tidak kira dari segi apa sekalipun...itulah yg berlaku terhadap diriku....aku sendiri rasa kelainan terhadap diriku..aku tidak seperti dahulu yg hanya mahukan keseronokan dalam hidup...betol...setiap manusia inginkan keseronokan..tapi bagiku lain..keseronokan yg dikecapi bukanlah keseronokan untuk masa hadapan..tetapi hanya untuklah sementara waktu...keseronokan didunia tidak sama seperti keseronokan di akhirat..itu yang berlegar difikran ku sekarang...dulu mungkin  aku jahil untuk memikirkan kiamat..tapi sampai bila untuk aku menjadi jahil????tiba masa aku mula terfikirkan keseronokan di akhirat...bagaimana agaknya berada di alam bazargh....ohhhh tidak dapat kubayang kan apabila aku terfikirkan tentang dosa masa lalu..terlalu banyak dosaku pada MU TUHAN...aku mula tersedar apabila emak mengatakan padaku "dik,abah da letak name ko untuk pergi umrah"...aku terkedu..tidak dapat kugambarkan perasaanku...gembira yg tidak terhingga...aku akan menjadi tetamu MU TUHAN...takut...takut akan ditimpa bende yg tidak dingini...ohhhhhh banyak dosa ku hingga tidak terkira..tapi aku yakin..TUHAN MAHA ADIL untuk semua hambanya...sekarang adalah masa untuk aku menebus segala dosa2 ku....aku mengharapkan keampunan dariMU TUHAN....sesungguhnya aku hanyalah insan kerdil yg penuh dengan titik hitam...KAU sucikan la segala titik hitam yg ada padaKU....aku memang tidak sabar untuk menjadi salah seorang tetamu MU.....

No comments:

Post a Comment